W jaki sposób angażować użytkowników odwiedzających naszą stronę www?

Tak naprawdę, zaangażowany użytkownik jest tym najbardziej pożądanym i wartościowym ze wszystkich, którzy odwiedzają naszą stronę internetową. Żeby jednak dotrzeć do tej najbardziej zaangażowanej grupy- trzeba przeprowadzić pewną analitykę internetową, aby móc ocenić i zdefiniować, jaki użytkownik dla nas będzie tym zaangażowanym- czy ten, który zapisze się do newslettera, ten który udostępni stronę w mediach społecznościowych, a może ten, który dotrze na najbardziej niszowe i najmniej odwiedzane podstrony? Zaangażowanie na stronie www wcale nie jest tak łatwo mierzyć, ale warto się posiłkować statystykami, jakie zawiera Google Analytics. W tym narzędziu wydzielona została specjalna zakładka, w której faktycznie możemy analizować zaangażowanie tych osób, które odwiedzają naszą stronę. Dane te mogą stanowić dla nas naprawdę bardzo cenne źródło informacji- warto więc tam zajrzeć nawet wtedy, kiedy jeszcze nie mamy sprecyzowanej strategii działania.

Co warto wiedzieć o tym, jak angażować użytkowników?

Warto wiedzieć jak najwięcej o użytkownikach, którzy faktycznie wykazali największe zaangażowanie. Siłą rzeczy, liczba takich osób będzie spadać wraz ze wzrastającym zaangażowaniem- nie powinno nas to jednak martwić, gdyż kilka osób zaangażowanych może dla nas zdziałać więcej niż przysłowiowy tłum gapiów. Poprzez pogłębioną analitykę internetową możemy wyłuskać chociażby podstawowe informacje o cechach demograficznych osób najbardziej zaangażowanych. Im bardziej szczegółowo opiszemy tę grupę- tym lepiej będziemy mogli zaprojektować działania, które pozwolą na zwiększenie liczby osób tak mocno zainteresowanych witryną.

Jakie działania na stronie można uznać za angażujące?

Takich czynności może być wiele. W przypadku treści blogowych, gdzie dostępna jest możliwość komentowania, będzie to zostawianie właśnie takich komentarzy. Zaangażowanie można też wykazać poprzez proces dokonywania rejestracji w ramach serwisu, a następnie poprzez wyższą częstotliwość logowania się. Zaangażowanie okazują osoby zapisujące się do newslettera lub w przypadku sklepów internetowych- zapisujące się do powiadomień o dostępności danego produktu. W myśl marketingu wiralowego, pożądanym działaniem, które świadczy o zaangażowaniu jest udostępnianie danej strony internetowej w ramach portali społecznościowych czy poprzez wiadomości prywatne pomiędzy użytkownikami. Niekoniecznie jest wskazane i możliwe, aby w ramach jednej strony dać użytkownikowi możliwość angażowania się we wszystkie te formy jednocześnie. To, które z nich zostaną zastosowane w dużej mierze zależy od charakteru strony- czy będzie to blog, strona firmowa, sklep internetowy czy jakiś portal. Wskazane jest jednak, aby w ramach strony pojawił się przynajmniej jeden z takich elementów, na podstawie którego potem na drodze analityki internetowej będziemy mogli sobie wyłonić, wyodrębnić i zbadać grupę docelową użytkowników najbardziej zaangażowanych.

W jaki sposób angażować użytkowników odwiedzających naszą stronę www?
Przewiń do góry